Известие

Collapse
No announcement yet.

Вентилатора на климатика ми спря да работи!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вентилатора на климатика ми спря да работи!

    Здравейте,
    Изненада в жегите - вентилатора на климатика ми спре да работи. Самият компресор си включва,охлажда, но перката не върти на никоя степен. Проверих всички бушони - добре са. Моля, помогнете - ше умрем от жега
    Alfa Romeo 156 2.0TS '98 - произведена, '99-'06 - 1-ви собственик
    Alfa Romeo 145 1.6TS 11.2000 - на жената


  • #2
    Освен стандартнито да си провериш предпазителите....
    Другия често срещан проблем е дефект в ел. регулатор на оборотите на вентилатора. Той се намира най-долу под жабката и е вкаран във въздуховода след мотора. Или се заменя или се ремонтира. Аз ги ремонтирам,ама не знам откъде си...
    Обикновено този регулатор дефектира при проблеми с движението на мотора или затлачен поленов филтър.
    Успех.
    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
      Освен стандартнито да си провериш предпазителите....
      Другия често срещан проблем е дефект в ел. регулатор на оборотите на вентилатора. Той се намира най-долу под жабката и е вкаран във въздуховода след мотора. Или се заменя или се ремонтира. Аз ги ремонтирам,ама не знам откъде си...
      Обикновено този регулатор дефектира при проблеми с движението на мотора или затлачен поленов филтър.
      Успех.
      От СФ съм. Принципно къде се намира? Ветилатора знам къде е май -под жабката в краката на пасажерското място. Ако може някаква схема за този регулатор или снимка ли или и аз не знам какво. Колата ми беше в гараж да ми оправят малко ръждички и ми я върнаха с тънак слой прах в цялото купе. Така че идеята за дефектирането и филтъра ми звучи много...подходяща.
      Alfa Romeo 156 2.0TS '98 - произведена, '99-'06 - 1-ви собственик
      Alfa Romeo 145 1.6TS 11.2000 - на жената

      Comment


      • #4
        Ето го




        Съжалявам за снимките, от телефон са...
        Last edited by spe4elist; d.m.y г., 22:17. Основание: снимки

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Ето го




          Съжалявам за снимките, от телефон са...
          Екстра са снимките, но къде се намира? Трябва ли да се сваля самият вентилатор?
          Alfa Romeo 156 2.0TS '98 - произведена, '99-'06 - 1-ви собственик
          Alfa Romeo 145 1.6TS 11.2000 - на жената

          Comment


          • #6
            Намира се на корпуса на вентилатора, отпред. Мисля, че го свалях...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
              Намира се на корпуса на вентилатора, отпред. Мисля, че го свалях...
              Ама той човека незнае къде е самия вентилатор бе колега
              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
              sigpic
              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                ...Другия често срещан проблем е дефект в ел. регулатор на оборотите на вентилатора. Той се намира най-долу под жабката и е вкаран във въздуховода след мотора. ..
                @Bobo
                Вече споменахме къде се намира

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                  @Bobo
                  Вече споменахме къде се намира
                  Опс моя грешка ма с такова впечатление останах от потребителя
                  0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                  sigpic
                  Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                  Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от radop Покажи съобщение
                    Екстра са снимките, но къде се намира? Трябва ли да се сваля самият вентилатор?
                    Не се сваля вентилатора. Ама без снимка по-точно не може да се опише къде се намира. Имай предвид като го търсиш, че отвън се вижда само пластмасовата част с двете букси. Алуминият е вкаран вътре във въздуховода за да се охлажда. Както се вижда от снимките е закрепен на две места с винтове.

                    П.П. Схема не ти трябва - вътре има елементарна електроника и два полеви транзистора, които прекъсват(както най-вероятно е в твоя случай) или пробиват(тогава върти на макс. обороти).В повечето ТВ или аудио сервизи трябва да могат да го оправят.
                    Last edited by Ilko Ivanov; d.m.y г., 23:43.
                    Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                    Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                    Comment


                    • #11
                      по точно се казва степени за парно,ако искашми пи6и на лични и ще се разберем да се видим и да го оправим

                      Comment


                      • #12
                        Кое по-точно се казва така, че нещо не разбрах?
                        Ако можеш да го оправиш няма проблем - оправи го , ама не виждам защо трябва да пишеш безмислици.
                        Ако говориш за това на снимката и трябва да бъдем съвсем точни се казва електронен реостат,ама кво значение има, като се разбра за какво става въпрос отначалото.
                        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                        Comment


                        • #13
                          Мерси много момчета, мисля че разбрах къде е, ако в него влизат двете букси - значи ясно кое е. Ше се пробвам да го махна и да го оправя, ако не се справя, ще се възползвам от предложението за помощ.
                          Мерси много.
                          П.С. Ше се пробвам и снимки да направя, за да е лесно за някой със същия проблем в бъдеще
                          Alfa Romeo 156 2.0TS '98 - произведена, '99-'06 - 1-ви собственик
                          Alfa Romeo 145 1.6TS 11.2000 - на жената

                          Comment


                          • #14
                            Здравейте отново, след подробните описания намерих всичко много лесно. + Една подробност, въпросната джаджа е на два болта, но отдолу поне при мене се придържа и от една метална пластина с два винта Ккто и да е - свалих го занесох го на тв техник, той замери всичко и каза че елементите са ок, и ако има нещо което не бачка е самата интеграла. По негов съвет се върнах, свалих и мотора (един винт + завъртане обратно на ч. стрелка ) и го включих директно към акомулатора - бачка. Върнах се пак към купето. Всички връзки работят и това което ми направи впечтление е че даже и при изключена от контакт кола 12 волта си има навсякъде. Но - закачам вентилатора и не работи и тва си е. Не знам вече какво да правя: бушоните са наред, ел. компоненти са наред и мотора на вентилатора работи. Очаквам помощ!

                            ПС - Поленовият ми филтър беше много повече от задръстен!

                            ---------- Post added at 09:43 ---------- Previous post was at 09:28 ----------

                            Апропо, някой знае ли кой е точно бушона на тоя вентилатор, защото доколкото разбрах от книжката това е вторият от дясно на ляво, на 2-ри ред отгоре надолу 15А.
                            Alfa Romeo 156 2.0TS '98 - произведена, '99-'06 - 1-ви собственик
                            Alfa Romeo 145 1.6TS 11.2000 - на жената

                            Comment


                            • #15
                              Хмм...Що не премериш с мултицет какво напрежение идва на буксата на вентилатора спрямо маса.Да не би да се губи масата щом всички елементи са ок.

                              Comment

                              Working...
                              X